همشهری آنلاین: علی لاریجانی در واکنش به تهدیدات اخیر نظامی علیه کشورمان اظهار داشت: برخورد با زبان زور با ایران شرایط دشمن را در منطقه تغییر خواهد داد.

به گزارش  مهر، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سالگرد شهادت شهید چمران که با حضور مقامات کشوری و لشکری در حسینیه ارشاد برگزار شد  نسل امروز ایران را نسل تربیت شدگان شهید چمران نامید و تاکید کرد: آمریکا با این نسل که در واقع تربیت شدگان مکتب تشیع هستند می‌تواند به دو شکل معقولانه و غیر از آن رفتار نماید که در صورت دوم ، شرایط او در منطقه تغییر خواهد کرد.

لاریجانی تصریح کرد : آمریکایی‌ها امروز باید نگاه خود را به مسائل منطقه دقیق‌تر نمایند و چنانچه  چشمان خود را بر حقایق جاری بر منطقه ببندند شرایط آنها در جریان جنگ 33 روزه لبنان و مسائل مربوط به عراق دوباره تکرار خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، شهید چمران را الگویی برای تمام کسانی دانست که از کیان ایران زمین در همه جا دفاع خواهند کرد و تاکید کرد: نسل امروز ایران نسلی نیست که در مقابل عربده کشی‌های آنان تسلیم شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهید چمران گفت: حقیقت این است که نمی‌توان نام ساده‌ای بر این شهید بزرگوار نهاد چرا که او به واقع سیاستمداری مجاهد و عارفی دل سوخته بود که مناجات‌های او نشان از پاکی و خلوص او داشت.

لاریجانی ادامه داد: در حقیقت عبارات زیبای مورد کاربرد شهید چمران روح مضطرب او را به نمایش می‌گذارد و نشان می دهد که او درک درستی از زمانه داشته و با خصوصیات روحی خاص خود از عمر کوتاه دنیایی به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شهید چمران تمام زندگیش را وقف انقلاب کرده بود و در واقع دل شوریده ای داشت و سخن امام مبنی بر اینکه هنر مردان خدا آن است که خود را به دور از هیاهوهای شیطانی و سیاسی فدای اسلام کنند در مورد این شهید بزرگوار صدق می کند.

وی با بیان اینکه روح شهید چمران همچنان در ایران و سایر کشورهای منطقه حضور دارد تاثیرگذاری این شهید بزرگوار در کشورهایی چون لبنان و فلسطین را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با وجود شهید چمران، لبنان دیگر غریب نیست و حقیقت این است که راه و سلوک او در دنیا تعجب بسیاری را برانگیخته است.

کد خبر 55674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز